top of page

Sedikit Pengenalan

Assalamualaikum. Sedikit introduction untuk blog dan diri saya. Blog saya ini bertujuan untuk melaksanakan projek seni saya sekaligus cuba untuk mempromote usahawan-usahwanan kecil yang berlandaskan textile. Saya pelajar ijazah sarjana muda di UiTM Shah Alam kursus textile. Umur 21 tahun menetap di Damansara.

Pada mulanya saya mmg tidak minat course textile ini tetapi telah ditakdirkan smbung belajar dalam major textile ini. 2 tahun setengah di UiTM Machang, Kelantan. Alhamdulillah semakin lama semakin suka dgn course textile ini.

Textile ini terbahagi kepada 3 major iaitu printing, resist(batik) dan juga fiber(tenunan). Untuk certain orang bila tgk mata dari mata kasar ,course textile ni agak susah berbanding dari course2 lain. Tapi takdelah susah mana. Cuma perlu rajin shj. Pada mula saya agak fed up jugak dgn course textile ni. Dalam hati "apa benda lah textile ni. Course untuk perempuan boleh lah. Aku laki. Penbenda semua ni." somthing like that laa. hehe.

At last bole lah adapt dgn course ni. Even ramai perempuan saye tak lembut or "patah". hahaha.

So conclusionnya textile ni taklah teruk sgt. Sebenarnya Art and Design ni semua department tak kiralah fine art, fashion, fine metal, IDE, ceramaik .etc semuanya fun. Pembelajaran yang fun.

So sedikit nasihat untuk yang ragu2 dgn course art and design ni try dulu. Tak boleh brain korang droplah cari mana course yang senang.


Featured Posts
Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.
Recent Posts
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Clean
  • Twitter Clean
  • Instagram Clean
  • White YouTube Icon
  • RSS Clean
bottom of page