top of page

Acik Bibah dan Acik Rokiah

Habibah Bt Karim atau nama panggilan cik Bibah adalah salah seorang usahawan atau tukang jahit yang saya ambil untuk projek saya. Beliau dilahirkan di Perak Kampung gajah dan menetap di Klang Selangor. Beliau bekerja sebagai tukang jahit . Kebanyakan tempahan baju cik Bibah ialah baju tradisional melayu seperti baju melayu cekak musang, baju kebaya, baju melayu teluk belanga , baju kurung dan juga beliau juga mengabil tempahan jahit jubah lelaki dan perempuan. Cik bibah hanya mengambil tempahan baju tradsional sahaja. Jadi tujuan saya mengambil cik bibah sebagai subjek atau usahawan saya ialah supaya sye dpt memberi idea untuk design2 bg memoden kan baju2 tempahan beliau supaya jualan atau tempahan lebih meningkat. Dan juga baju2 jahitan beliau lebih eksklusif dan popular. Itu objektif saya. Skill jahitan yang cik Bibah boleh dikatakan power kerana beliau telah menjahit lebih daripada 17 tahun.

Actually 2 orang menjalankan bisnes ni. Seorang lagi acik rokiah atau cik kiah. TInggal di Syeksyen 18 Shah Alam. Menjahit hampir 20 tahun.Lama sikitlah dari cik Bibah. Lahir di perak jugak. DI Changkat Lada. Mempunyai 2 orang anak. Seorang lelaki dan seorang perempuan. Umur cik rokiah hampir 55 tahun tapi masih sihat. Rumah flat. Tingkat 4. RIlek je. Aku pun Pancit. Malu beb. hahahaha. I think thats all pengenalan untuk organisasi for today.

will update later..

chiawwwww!!


Featured Posts
Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.
Recent Posts
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Clean
  • Twitter Clean
  • Instagram Clean
  • White YouTube Icon
  • RSS Clean
bottom of page